INTERNÍ NAVIGACE
HomeNovinkyStejné příběhy, jiná jména. Projektová výuka ke Dni lidských práv

Stejné příběhy, jiná jména. Projektová výuka ke Dni lidských práv

Stejné příběhy, jiná jména. Projektová výuka ke Dni lidských práv

Den lidských práv a 75. výročí přijetí Všeobecné deklarace lidských práv Valným shromážděním OSN si v polovině prosince připomněli také žáci naší školy. Stalo se tak formou projektové výuky, do které byly zapojeny třídy 3. SČ a 3. ZVS. Zhruba tři desítky žáků a žákyň studijních oborů sociální činnost a zdravá výživa a sport v hotelnictví dostaly v pátek 15. prosince 2023 možnost, seznámit se v rámci společné dvouhodinovky s několika různými pohledy na problematiku ochrany lidských práv. Společnou lekcí je formou tandemové výuky společně provázeli učitelka odborných předmětů Mgr. Kateřina Burešová a PhDr. Pavel Petr, jehož aprobací je výuka dějepisu a základů společenských věd. Při realizaci projektu využili balíček materiálů a doporučení, připravených pod názvem Stejné příběhy, jiná jména společností JSNS.

 

Po krátké úvodní evokaci, při které byli žáci seznámeni s tím, do jakého projektu jsme se vlastně společně pustili a proč to děláme následovala projekce dokumentárního filmu Až vyrostu o školácích z ukrajinské Irpině. Před i po jeho shlédnutí žáci vyplňovali pracovní listy, dojmy z reflexe filmu a v něm akcentované hodnoty společně zapisovali na tabuli. Další součástí lekce bylo vytváření tzv. mapy kořenů třídy na velké papíry formátu A2. Vzhledem, k tomu, že práce probíhala v malých skupinách se na jejím konce ve třídě objevilo několik takových map. Také k tomuto úkolu byly k dispozici pracovní listy. Neméně atraktivní byla poslední část lekce, při které byli žáci rozděleni na dvojice. Každá z nich následně obdržela papírovou obličejovou masku, zaslanou společností JSNS. Tu si žáci následně ve svislé ose rozdělili na dvě poloviny. Každý z nich pak mohl s pomocí fixů a pastelek svou polovinu pokreslit motivy, které dle jeho názoru vystihují jeho kořeny, původ a identitu. Obě vyučovací hodiny tak utekly jako voda. Při závěrečné reflexi, která předcházela ukončení hodiny byl její průběh většinou zúčastněných žáků hodnocen jako podnětný a obohacující.

 

Share With: