INTERNÍ NAVIGACE
HomeNovinkyJeště jednou o tandemové výuce

Ještě jednou o tandemové výuce

Ještě jednou o tandemové výuce

Proč učit o jednotlivých historických obdobích, architektonických slozích a literatuře jen ve třídě před tabulí a projektorem, když tu máme krásnou Moravskou Třebovou a její poklady?“ To byla řečnická otázka, kterou si ve školní knihovně, která se po několika letech stagnace znovu probouzí k novému životu, v přípravném týdnu letošního školního roku nejspíš položili dva pro věc zapálení učitelé naší školy, Mgr. Kateřina Flassigová a PhDr. Pavel Petr.

 

V rámci projektu Šablony II tak pro žáky 1. ročníků oborů sociální činnost a zdravá výživa a sport v hotelnictví připravili několik tematických lekcí blokové výuky. V rámci takzvaného tandemu v nich ve společně odučených hodinách dojde k propojení pohledů, kterými se na jednotlivá historická období dívají jednotlivé předměty – v tomto případě český jazyk a dějepis.

 

První takováto lekce proběhla ve čtvrtek 11. listopadu v městském muzeu. V expozici starověkých kultur, jejímž hlavním návštěvnickým magnetem je dokonale zachovalá mumie staroegyptské princezny Hereret přivítal naší školní výpravu archivář a historik Mgr. Tomáš Thun. Ten byl následně žákům trpělivým průvodcem a pomocníkem při plnění řady úkolů, které pro ně, k samostatné i skupinové práci, vymysleli oba výše zmínění učitelé. Žáci tak měli za úkol např. nalezení a určení celé řady předmětů, vystavených muzejní expozici, vyplňování pracovních listů nebo seznámení se s hieroglyfy, do kterých přepisovali některá krátká česká slova. Při závěrečném zhodnocení lekce se pak shodli, že jim takováto výuka připadala zajímavá a poutavá. Oba zúčastnění učitelé i vedení školy pak věří, že si z ní odnesou více, než kdyby bylo dané téma odučeno pouze běžným způsobem.

 

 

 

Share With: